maandag 3 maart 2014

Voorbereidingen voor Elfia 2014

Over ongeveer twee maanden, in het paasweekend, is het weer zover. Dan trekken prinsen en prinsessen, elfen en feeën, Jack Sparrows en Ringgeesten uit het hele land (en sommige buurlanden) naar het schattige koninkrijkje Elfia. Als ik goed geteld heb, wordt dit inmiddels alweer mijn achtste jaar en net als voorgaande jaren kijk ik er weer erg naar uit. Bijzonderder dan vorig jaar kan het echter nooit worden, want toen mocht ik het hele weekend bij Het Verboden Rijk in de stand onze bundel signeren. Maar dat mag de pret voor deze keer niet drukken. Samen met mijn vriendin Geriëtte ben ik al op zoek naar een mooie outfit!

Winkelen
Zelf ben ik niet zo'n fan van online shoppen. Misschien ben ik een dinosaurus en word ik met het uitsterven bedreigd, maar ik vind het maar niets om vanaf een plaatje te beslissen of die jurk het helemaal is voor mij. Daar komt nog bij; als ik eenmaal bedacht heb dat ik een jurk mooi vind, dan wil ik hem ook meteen kunnen passen en mee naar huis nemen. Maar als je net besloten hebt om naar Elfia te gaan, dan is dat toch waar de zoektocht naar kleding begint. Aangezien ik net twee weken geleden naar de kapper ben geweest (en mijn haar een flink stuk korter is geworden) ontstond bij mij het idee om dit jaar eens helemaal Steampunk te gaan. Deze stijl heeft nog wel Victoriaanse invloeden (mooie rokken, hoge hoeden en natuurlijk de corsetjes!), maar is iets stoerder. Verder zijn het veel bruintinten die je in deze stijl terugziet en zie je veel tandwieltjes, klokjes en natuurlijk "goggles" (supermooi woord vinden we dat...). Tijdens onze zoektocht, kwamen Geriëtte en ik terecht op de website van Victorian Dreams. Hier vonden we erg mooie kleding en een nieuwsbericht wat ons superblij maakte: namelijk de aankondiging dat ze aankomende woensdag, op 5 maart 2014, een fysieke winkel gaan openen! Aankomende zaterdag staat op de planning om de winkel met een bezoekje te vereren. 

Stomend staal
Een ander kenmerk van Steampunk is allerlei artefacts die er hightech uitzien. Mannen lopen rond met een zelfgeknutselde robotarm, vrouwen hebben hun hoeden versierd met tandwielen en klokjes en allerlei robotachtige onderdelen worden aan het kostuum toegevoegd. Heb ik even mazzel dat mijn vriend een lasser is! Ik heb hem dan ook gevraagd of hij niet iets voor Geriëtte en mij in elkaar wil knutselen. Op dit moment heeft hij vooral nog wat technieken uitgeprobeerd om het er autentiek en oud uit te laten zien, maar ik ben erg benieuwd wat hij voor ons zal maken!

Missie
Overigens ga ik dit jaar niet alleen maar heen voor mijn eigen plezier. Dit jaar heb ik ook een missie! Na afloop zal ik een mooi verslag schrijven voor young-adults.nl! Deze site dus even goed in de gaten houden.

Inspiratie
Grappig genoeg inspireerde dit eerste beginnetje van de zoektocht naar een nieuwe outfit me voor een nieuw verhaal. Ik kan er nog niet zoveel over vertellen, omdat er simpelweg nog maar heel weinig op papier staat, maar zoals je wel kunt raden is het genre in ieder geval Steampunk. En ik heb al een naam voor mijn vrouwelijke hoofdpersoon bedacht: Ember. 

Nog twee maanden te gaan tot Elfia. Nog 1 week te gaan tot ons bezoek aan de Victorian Dreams-winkel. Ik zal jullie laten weten hoe dat was!

Meer lezen?
* Nieuwsgierig geworden naar de winkel? Hier kun je de website bezoeken:

* Wil je weten hoe het signeren op Elfia vorig jaar was? Dat kan hier: 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten