zondag 6 april 2014

Slinkende "To Read Stapel"

Eerder vertelde ik dat er nog een flinke stapel boeken op me lag te wachten om nog te lezen. Inmiddels is de stapel flink geslonken. Inmiddels ben ik in het één na laatste boek bezig!

Zeven minuten na middernacht
Als eerste las ik Zeven minuten na middernacht. Gaaf boek was dat met mooie illustraties. Het boek was voor mij extra bijzonder omdat ik een gesigneerd exemplaar had gewonnen in een winactie van mijn boekhandel, Voster Boek en Kantoor. Voor young-adults.nl schreef ik een review. Hier kun je hem lezen.

Project Persefone - Het Verzet
Het tweede boek dat ik uitlas, was het tweede deel van Project Persefone. Mijn verwachtingen hiervan lagen vrij hoog omdat ik het eerste boek erg goed vond. Het tweede boek viel me echter een beetje tegen. Ook van dit boek schreef ik een recensie voor young-adults.nl. Hier kun je hem lezen.

Versplinter me (en Vertrouw me en ach... eigenlijk de hele serie)
Er stond natuurlijk een boekpresentatie/huwelijksreceptie op de planning dus uiteraard wilde ik van tevoren de nieuwe boeken gelezen hebben. Ik ben echter een gigantische fan van deze serie en ik vond dat ik de nieuwe boeken alleen voldoende recht kon doen door eerst de eerste drie boeken te herlezen. Om eerlijk te zijn was Versplinter me niet echt wat ik ervan had verwacht (lees hier de recensie), maar Vertrouw me was fantastisch, op een klein puntje van kritiek na (lees hier de review).

Spoorloos
Een boek dat ook al even op mijn "to read stapel" lag was Spoorloos, van Salla Simukka. Hoewel ik er eerst nogal moeilijk in kon komen, vloog ik daarna door het boek. De recensie werd hier op young-adults.nl gepubliceerd. Een deel twee is doorgaans altijd wat minder, maar dat gold absoluut niet voor deze serie! Een andere wereld vond ik juist nog beter! Dit boek las ik gisternacht uit en de recensie moet nog geschreven worden. Ik verwacht dat deze in de loop van deze week op young-adults.nl zal verschijnen.

De laatste twee
Blijven er nog twee boeken over; Godinnenwraak en De Vijfde Golf. Hoewel ik erg naar De Vijfde Golf uitkijk, heb ik toch besloten om eerst Godinnenwraak te gaan lezen. Ik weet namelijk van uitgeverij Harlequin dat ze boeken uitgeven waar ik altijd doorheen vlieg, dus mij leek de kans groot dat ik deze sneller uit zou lezen. Ik denk dat ik daarin gelijk heb; ik heb vandaag maar weinig momenten gehad om te lezen en ik ben inmiddels ongeveer op 1/3.

En wat heb jij de laatste tijd gelezen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten