donderdag 28 maart 2013

Eerste woorden voor deel 3 en de werktitel is bekend!

Begin van deel 3
Gisteren heb ik dan eindelijk de eerste zinnen op papier gezet voor het derde deel in de Muze Trilogie. Al een weekje liep ik te broeden op ideeën voor de proloog voor dit vervolg en gisteren had ik ineens inspiratie om daadwerkelijk te beginnen. Het zijn nu nog maar een stuk of duizend woorden, maar het begin is er. Deel 3 is verwekt en kan gaan groeien. Grappig is dat eigenlijk. Ik zei net dat de eerste zinnen op papier staan, maar dat is helemaal niet zo. De eerste zinnen staan op mijn telefoon, in een schrijfapp. Ik vraag me nu ineens af of 'op papier zetten' over een aantal jaren zal uitgroeien tot zo'n uitdrukking, waarvan alleen de oudste generaties nog echt weten waar die vandaan komt. Net zoals 'de hoorn van de haak pakken' of 'even een telefoonnummer draaien'.

Werktitel
Ook heb ik een voorlopige titel voor dit derde deel bedacht. Moiren. Zelf ben ik erg blij met deze titel en ik vind dat hij goed in de serie én bij dit specifieke boek past. Op twitter zal ik de officiële hashtag #Moiren2014 gebruiken, aangezien ik verwacht dat het derde deel volgend jaar zal verschijnen. 

Ik hoop jullie snel meer te kunnen vertellen over het vervolg van dit schrijfproject!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten