vrijdag 14 maart 2014

The Music Sessions - De Aankondiging

Ik ben vast niet de eerste schrijfster die zegt dat muziek mij inspireert. Dat als ik naar goede muziek luister en mijn ogen sluit, ik hele veldslagen voor me zie, romances, scènes... Vorig weekend op het Himalaya Film Festival schreef ik voor het eerst naar aanleiding van een documentaire. Deze week kreeg ik ineens het idee om zoiets te doen met muziek. 

Lindsey Stirling
Een artiest die ik kort geleden heb ontdekt en die ik waanzinnig inspirerend vind, is Lindsey Stirling. Haar magie ligt niet alleen in haar muziek. Zij is zelf onderdeel van de betovering. De eerste keer dat ik haar op haar viool zag spelen was in de clip van Pentatonix' interpretatie van Radioactive. Lindsey stond zo bezield te spelen, dat ik nieuwsgierig werd. En toen ik ook haar solo-filmpjes zag, begon alles te kriebelen. Er groeide spontaan een lach op mijn gezicht. En ik moest die cd gewoon hebben. Het is de eerste cd die ik aanschafte via iTunes en ik ben er nog steeds heel blij mee. 

Muziek in verhalen
De komende weken wil ik iedere week 1 nummer van de cd van Lindsey Stirling gebruiken voor een "Music Session". Als het goed is zal ieder nummer resulteren in een hoofdstuk van een verhaal, dat is geïnspireerd op Lindey's muziek, zodat er uiteindelijk een novelle zal ontstaan van 12 hoofdstukken. Aangezien de artiest zelf Engelstalig is, speel ik met de gedachte om de hoofdstukken ook meteen te vertalen naar het Engels, zodat The Music Sessions voor een breder publiek te lezen is. In ieder geval is het de bedoeling dat er de komende 12 weken iedere week een Music Session plaats vindt en dat het resultaat daarvan te lezen is op deze blog, op DeurenNaarDromen.blogspot.nl en Doors2Dreams.blogspot.com (de laatste voor de Engelstalige versie). Als de 12 weken voorbij zijn, ga ik de novelle als geheel bekijken en een flinke edit doen. Het eindresultaat zal ik als boekje publiceren voor de liefhebber. Ik zou zeggen: hou de site in de gaten!

Meer lezen?
#1 The Music Sessions - Electric Daisy Violin
#2 The Music Sessions - Zi-Zi's Journey
#3 The Music Sessions - Crystallize
#4 The Music Sessions - Song of the Caged Bird

Geen opmerkingen:

Een reactie posten